2011-08-10

Lapangan Terbang Antarabangsa Pualu Pinang

Satu hari di Queensbay Mall, Pulau Pinang

"Don't worry. Nothing will happen. Trust me."

*

"Esok lusa gua perasan ada benda emas dekat jari. Itu pun gua kena tanya, baru nak cakap." cerita Sudin pada gua.

Kah kah kah!

Kah kah kah!

Gua bantal gelak. Habis satu Old Town Kopitiam usha gua pelik. Gua tak hairan pun.

"Bangang, kerja bangang!" gua sambung gelak lagi.

Kali ini Sudin hanya terdiam. Gua teringat lima tahun dulu di UIA, motor gua kena pancit sama Sudin sebab ketawakan dan membangangkan Sudin. Sebab makwe jugak.

"Gua sudah pesan sama lu. Ini spesis kalau kasi satu ekar ladang tebu, gerenti ladang tu maju punya. Yang tak ada ladang pun, tanam dekat bibir pun boleh ribu-ribu." Gua nasihat Sudin.

Sudin tunduk insaf. Gua malas nak layan sentimental hati seorang lelaki. Gua bangun dan bayar di kaunter.

"Bangang oh bangang, kenapa engkau Sudin? Macamana aku tak bangang, minum air tebu. minum air tebu." Gua menyanyi on the way ke tempat letak kereta. Lagu yang bikin Sudin panas suatu ketika dahulu.


2011-08-08

Metal Masih Hidup



"Mama asked you something in Facebook.
" beritahu Nur semasa makan makan tengahari tadi. Terus gua celapak ke bilik nak buka pc. Celaka, gua terkena dengan Nur lagi. Dua hari berturut-turut. Tak apa, nanti gua kenakan dia balik. Ada stompbox berbalut riben di atas meja.

Gua keluar dari bilik dengan Epiphone Les Paul Studio gua. Dekat ruang tamu ada orang tengah senyum. Pipi gebu, bajet comel.

"Awak ni mengigau ka apa? Tidoq sambil senyum." gua tanya secara sinis.

Habis flyer-flyer dan bantal-bantal berterbangan ke arah gua. 1-1. Kan gua sudah cakap tadi, gua akan kenakan dia balik, kah kah kah.

Tanpa membuang masa, terus gua petik lagu Spin - Mengusung Rindu versi metal. Untuk pengetahuan lu orang, memainkan lagu-lagu dari kumpulan Spring, Spoon, Spin dan Slam menggunakan Behringer Ultra Metal adalah tidak salah dari segi undang-undang Malaysia mahupun undang-undang antarabangsa. Akan tetapi perkara ini amat jarang dibuat orang. Cuma lagu Negaraku saja gua tak berani buat. Kang tak pasal-pasal makan nasi lauk garam dalam balai.

Keadaan ini samalah seperti kedai mamak yang menjual hidangan tomyam ayam mahupun tomyam udang. Sesungguhnya, gua pun tak pernah order tomyam di kedai mamak. Pelik bunyinya.

2011-07-10

Angin Kas-kas

Gua tengah high dengan Tumblr.

Shooooooooooooot!

Pelepap

Gua terbaring atas lantai. Mata putih. Mulut berbuih.

Subscribe


RSS Feed


Powered By

Powered by Blogger